Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
27.05.2018
Ο καλλιτέχνης Γιώργος Τσεριώνης μπαίνει στον Πύργο της Βαβέλ
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Ο καλλιτέχνης Γιώργος Τσεριώνης μπαίνει στον Πύργο της Βαβέλ

Μια σύντομη συζήτηση με τον εικαστικό που παρουσιάζει την έκθεση Building a Babel Tower στην ΔΛ Gallery

Άτιτλο, ξύλινη κατασκευή
Άτιτλο, ξύλινη κατασκευή

Πες μου λίγα πράγματα που θα ήθελες να ξέρουμε για σένα.

Συστήνομαι ως Γιώργος, αλλά μετά από λίγο καιρό όλοι με φωνάζουν Τσε. Μου αρέσει το κίτρινο χρώμα, η κεραμική, τα χορτοφαγικά φαγητά και όταν με ρωτάνε τι δουλειά κάνω, λέω πως είμαι εικαστικός, γιατί αμφιταλαντεύομαι ανάμεσα στη ζωγραφική, στην κεραμική και στις εγκαταστάσεις, οπότε αποφάσισα να τα χρησιμοποιώ όλα στη δουλειά μου, χωρίς ενοχές.

 

— Ποιο είναι το αγαπημένο σου σημείο στην Αθήνα;

Τον τελευταίο καιρό, λόγω της έκθεσής μου στον Πειραιά, μου αρέσει η Δραπετσώνα, γιατί μου θυμίζει τη γειτονιά που μεγάλωσα στα Κάτω Πατήσια.

 

— Περίγραψέ μου το δωμάτιο του Πύργου της Βαβέλ από την τελευταία σου έκθεση.

Στην έκθεση με τίτλο «Building A Babel Tower» παρουσιάζεται η κεντρική εγκατάσταση ενός «φανταστικού δωματίου» του Πύργου της Βαβέλ. Η εγκατάσταση αποτελείται από διάφορα γλυπτικά στοιχεία που παραπέμπουν στον Πύργο της Βαβέλ ως συμβολισμό μιας ψυχικής κατάστασης και όχι ως αρχιτεκτόνημα. Ένας σωρός από μαύρους κύβους-συντρίμμια που αναφέρονται στην εγκατάλειψη, το βιβλίο ως σύμβολο γνώσης, το ελάφι ως σύμβολο ευγένειας και πνευματικής ανάπτυξης και μια ημιτελής κατασκευή, μια μακέτα του Πύργου της Βαβέλ αλά Bruegel.

 

Άτιτλο, μελάνι σε χαρτί, 70x50cm
Άτιτλο, μελάνι σε χαρτί, 70x50cm

 

— Γιατί επέλεξες την τεχνική του origami;

Στα φωτογραφικά μου κολάζ, αρχειακές φωτογραφίες από το περιοδικό «National Geographic» συνδυάζονται και διπλώνονται με την γιαπωνέζικη τεχνική του origami δημιουργώντας μια νέα ανάγνωση του θέματος. Η ίδια η διαδικασία του διπλώματος του χαρτιού (είτε αυτό γίνεται στην πραγματικότητα είτε αποδίδεται ζωγραφικά) παραπέμπει σε μια πολλαπλότητα στοιχείων και σχέσεων. Σύμφωνα με τον Deleuze, το πολλαπλό δεν είναι µόνο αυτό που έχει πολλά µέρη αλλά και αυτό που πτυχώνεται µε πολλούς τρόπους. Ωστόσο τα έργα που προκύπτουν από το δίπλωμα του χαρτιού, μέσω της διαδικασίας του origami (δίπλωμα, πτύχωση, ξεδίπλωμα, ανάπτυγμα, επαναδίπλωμα) δημιουργούν ένα αποτέλεσμα δυνάμει εξελισσόμενο, ανοιχτό σε απρόοπτες συσχετίσεις και πολλές ερμηνείες που απομακρύνονται από την αρχική πρόθεση του φωτογράφου αντίστοιχα.

 

Aπό τη σειρά Mature Topography, τεχνική origami, 29x19cm, 2012
Aπό τη σειρά Mature Topography, τεχνική origami, 29x19cm, 2012
Aπό τη σειρά Mature Topography, τεχνική origami, 29x19cm, 2012
Aπό τη σειρά Mature Topography, τεχνική origami, 29x19cm, 2012

 

— Τι αποτέλεσε έμπνευση για τη συγκεκριμένη έκθεση;

Η πραγματικότητα είναι κοινωνικά κατασκευασμένη και η ανθρώπινη γνώση για τον κόσμο περιορίζεται στις προσωπικές εμπειρίες. Τα γεγονότα είναι γεγονότα ανάλογα με το τι αντιλαμβανόμαστε προσωπικά, επομένως είναι αδύνατο να αγγίξουμε την αντικειμενική γνώση επειδή δεν μπορούμε ποτέ να δούμε την πλήρη εικόνα των πραγμάτων.

 

— Αν έπρεπε να επιλέξεις ένα σάουντρακ γι’ αυτή την έκθεση, ποιο θα ήταν;

Το «Days of Speed» του Paul Weller και το νέο άλμπουμ της Björk, «Utopia».

 

Info: H έκθεση «Building a Babel Tower» θα παρουσιάζεται μέχρι τις 21/4 στην ΔΛ Gallery (Μεσολογγίου 55). Ωράριο λειτουργίας: Τετ. & Σάβ. 11:00-15:00, Πέμ. 11:00-18:00, Παρ. 14:00-20:00

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΘΕΜΑΤΑ/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

CITY GUIDE/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ/ΠΡΟΣΦΑΤΑ