Το νερό της Νεκράς Θάλασσας μεταμόρφωσε ένα απλό μαύρο φόρεμα σε έργο Τέχνης

Το νερό της Νεκράς Θάλασσας μεταμόρφωσε ένα απλό μαύρο φόρεμα σε έργο Τέχνης Facebook Twitter
1
Το νερό της Νεκράς Θάλασσας μεταμόρφωσε ένα απλό μαύρο φόρεμα σε έργο Τέχνης Facebook Twitter

Η Sigalit Landau, καλλιτέχνης από το Ισραήλ, τρέφει έναν πολύ μεγάλο και ιδιαίτερο σεβασμό για την Νεκρά Θάλασσα. Από τότε που ήταν παιδί και ζούσε σε έναν λόφο στην Ιερουσαλήμ, κοιτούσε μακριά τις όχθες με τα κρυστάλλινα νερά, τι οποίες και επισκεπτόταν συχνά με την οικογένειά της τα σαββατοκύριακα. Η δυνατή επιρροή που είχε όλο αυτό πάνω της αντικατοπτρίζεται σήμερα στις δουλειές της, με τελευταίο δείγμα ένα μαύρο φόρεμα που αποφάσισε να αφήσει μέσα στη Νεκρά Θάλασσα, μετατρέποντάς έτσι σε έργο Τέχνης.

"Είναι σαν να συναντάς ένα διαφορετικό χωρόχρονο, μια άλλη λογική, έναν άλλον πλανήτη" εξηγεί η Landau για την πρόσφατη δουλειά της "Salt Bride" που καταγράφει την μεταμόρφωση ενός απλού μαύρου φορέματος, το οποίο άφησε βυθισμένο μέσα στη Νεκρά Θάλασσα για τρεις μήνες. 

Οι οκτώ μεγάλες απεικονίσεις του ενδύματος, που εκτίθενται αυτές τις ημέρες στην Marlborough Contemporary του Λονδίνου, είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας της με τον φωτογράφο Yotam From. 

"My work is very much concerned with the body and my body wants to be a mirror of the place, and I believe this is true in reverse as well; the body can be like metaphor, you can write on the sand, salt crystallization can act as a "scab", it goes back and forth from the land to the body to several narratives" Sigalit Landau interviewed by @keenonmag Marlborough Contemporary is pleased to present "Salt Bride", a serie of eight large colour prints by @sigalitlandau. Preview: Thursday 28 July 2016, 12:00 - 14:00 Image: Sigalit Landau, Salt Crystal Bride Gown VIII, 2014 (detail). Colour print, 163 x 109. Photo: Studio Sigalit Landau #SaltBride #SigalitLandau #Salt #DeadSea #marlboroughcontemporary

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης Marlborough Contemporary (@marlborough_contemporary) στις

Η ιδέα βασίζεται από το χρονολογίας 1916 θεατρικό έργο "The Dybbuk" του S. Ansky, στο οποίο μια νεαρή χασιδίστρια γυναίκα (σ.σ. Χασιδισμός ή Χασιντούτ στα εβραϊκά είναι ένα μυστικιστικό κίνημα, το πιο συντηρητικό της εβραϊκής θρησκείας) καταλαμβάνεται από το πνεύμα ενός εραστή της που έχει πεθάνει, παρόλο που είναι αρραβωνιασμένη με κάποιον άλλο άντρα από μια πλούσια οικογένεια.

Η ιστορία είναι γεμάτη ρομαντισμό και μαγεία, κάτι που η Landau θέλησε να μιμηθεί. Το αρχικό μαύρο ρούχο είναι αντίγραφο εκείνου που φορούσε η αντίστοιχη πρωταγωνίστρια στην δραματική παραγωγή του 1920. Το αλάτι χρησιμεύει για να συμβολίσει την υπερφυσική δύναμη που μέσω της μαγείας μετέτρεψε το παλιό ύφασμα σε κάτι εντελώς καινούργιο- ένα λευκό νυφικό.

Το νερό της Νεκράς Θάλασσας μεταμόρφωσε ένα απλό μαύρο φόρεμα σε έργο Τέχνης Facebook Twitter
Το νερό της Νεκράς Θάλασσας μεταμόρφωσε ένα απλό μαύρο φόρεμα σε έργο Τέχνης Facebook Twitter
Το νερό της Νεκράς Θάλασσας μεταμόρφωσε ένα απλό μαύρο φόρεμα σε έργο Τέχνης Facebook Twitter
Το νερό της Νεκράς Θάλασσας μεταμόρφωσε ένα απλό μαύρο φόρεμα σε έργο Τέχνης Facebook Twitter

Η σειρά των φωτογραφιών επίσης χρησιμεύει ως μεταφορά: καθώς το ρούχο έπρεπε να βυθιστεί για να υποστεί την μεταμόρφωση, έτσι και κάθε φωτογραφία έπρεπε απαραιτήτως να επεξεργαστεί με υδρόχρωμα. 

Sigalit Landau, Salt Bride Preview Tomorrow: 12-2 pm Image: Sigalit Landau, Salt Crystal Bride Gown III, 2014 (detail), Colour Print, 163 x 109 cm. Photo: Studio Sigalit Landau #SaltBride #SigalitLandau #Salt #DeadSea #marlboroughcontemporary

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης Marlborough Contemporary (@marlborough_contemporary) στις

Οι Landau και From πήγαιναν τακτικά κατά τη διάρκεια των τριών μηνών να δουν το φόρεμα και να απαθανατίσουν τα στάδια της μεταμόρφωσής του κάτω από το νερό.

"Μέσα στα χρόνια, μάθαινα ολοένα και περισσότερα για αυτό το παράξενο μέρος. Η μαγεία είναι ακόμη εκεί και μας περιμένει: νέα πειράματα, ιδέες και συμπεράσματα. Είναι σαν να συναντάς ένα διαφορετικό χωρόχρονο, μια άλλη λογική, έναν άλλον πλανήτη. Μοιάζει με χιόνι, με ζάχαρη, με την αγκαλιά του θανάτου- στέρεα δάκρυα, σαν ένας λευκός κλοιός στη φωτιά και το νερό ταυτόχρονα" λέει Landau για τη Νεκρά Θάλασσα. 

Studio Landau lifting "Small Salt Bride" from the waters of the Dead Sea. Photo: Matanya Tausig #SaltBride #SigalitLandau #Salt #DeadSea #marlboroughcontemporary

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης Marlborough Contemporary (@marlborough_contemporary) στις

#Repost @shaxaf Beautiful picture of work in progress in the Dead Sea with @sigalitlandau and her studio #SaltBride #SigalitLandau #Salt #DeadSea #marlboroughcontemporary

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης Marlborough Contemporary (@marlborough_contemporary) στις

Το νερό της Νεκράς Θάλασσας μεταμόρφωσε ένα απλό μαύρο φόρεμα σε έργο Τέχνης Facebook Twitter
Το νερό της Νεκράς Θάλασσας μεταμόρφωσε ένα απλό μαύρο φόρεμα σε έργο Τέχνης Facebook Twitter

Η σειρά φωτογραφιών "Salt Bride" δεν είναι η πρώτη καλλιτεχνική ενασχόληση της Landau με τον κόσμο του άλατος. Στην ιστοσελίδα της υπάρχει ολόκληρη σχετική κατηγορία που δείχνει κι άλλες παρόμοιες δημιουργίες της, μεταξύ των οποίων ένα ποδήλατο, ένας πολυέλαιος και ένα βιολί.

#Israeli artist #SigalitLandau's "Bullring Bicycle," 2011, Ready-made after suspension in Dead Sea water.

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης Yuden Projects (@yudenprojects) στις

Sigalit Landau, salt crystal Chandelier @ Perez Art Museum, Miami ...soon in Berlin

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης Galerie Rolando Anselmi (@rolandoanselmigalerie) στις

Η έκθεση Salt Bride θα διαρκέσει μέχρι τις 3 Σεπτεμβρίου.

* Με πληροφορίες από Mashable και My Modern Met

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Εικαστικά / Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Ο νεαρός εικαστικός εκπροσώπησε την Ελλάδα στη Μεσογειακή Μπιενάλε της Σμύρνης με ένα έργο για την ιστορία ενός παιδιού που έχει υποστεί ενδοοικογενειακή κακοποίηση, το οποίο καταστράφηκε από μια γάτα. Και δεν βρέθηκε κανείς να τη σταματήσει! 
M. HULOT
Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

Εικαστικά / Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

"Νομίζω ήρθε η ώρα ν' ακούσουμε..." - Το Ινστιτούτο Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, επιχειρεί μια πρωτότυπη μουσειακή παρέμβαση στη μόνιμη έκθεση της Πινακοθήκης Γκίκα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Εικαστικά / Επτά σύγχρονοι εικαστικοί εκθέτουν στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Η «συνάντηση» επτά σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών δημιουργών της γενιάς του ζωγράφου –κάποιοι είναι και προσωπικοί του φίλοι– στην γκαλερί Roma, με σκοπό την ανάδειξη μιας σειράς κοινών καταβολών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK Αυτές τις μέρες, ενώ χορεύουμε στην Cantina Social στο απέναντι δωμάτιο στέκεται ένα πολύχρωμο κουνέλι

Εικαστικά / Στην Cantina Social συχνάζει ένα πολύχρωμο, «αντικοινωνικό» κουνέλι

Σε ένα διαχρονικά εναλλακτικό στέκι της Αθήνας, που έχει γράψει ιστορία με τα πάρτι και τα ξενύχτια του, επαναλειτουργεί πια ένα safe-house στο οποίο καλλιτέχνες θα μπορούν να μοιραστούν τις πιο σκοτεινές στιγμές τους, τις πιο προσωπικές τους εμπειρίες.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Πρόσωπο με πρόσωπο: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Πολιτισμός / Τα πιο καθηλωτικά πορτρέτα στην Ιστορία της Τέχνης: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Τριάντα οκτώ μουμιοποιημένα σώματα με προσωπογραφίες στη θέση της κεφαλής που βρέθηκαν σε αρχαιολογικές ανασκαφές σε όλο τον κόσμο παρουσιάζονται σε μια μεγάλη έκθεση στο Άμστερνταμ.
NEWSROOM
Εκθέσεις εικαστικών: Απρίλιος 2024.

Εικαστικά / Ένα εικαστικός Απρίλιος γεμάτος με ενδιαφέρουσες εκθέσεις

Μία έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη και άλλη μία με αφετηρία το «Θυμήσου, Σώμα...» του Κ. Π. Καβάφη, «Αναδυόμενες Αφροδίτες», «Διάφανοι κήποι» και άλλες 25 προτάσεις που καλύπτουν ένα ευρύ καλλιτεχνικό φάσμα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σωκράτης Σωκράτους

Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»

Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Εικαστικά / Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει με πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Η συμβολαιογράφος, η οποία πριν από δεκαπέντε χρόνια αποφάσισε να ακολουθήσει το δικό της δημιουργικό ταξίδι, αποκωδικοποιεί την αγάπη της για τη φύση ως έμπνευση για τη διακόσμηση των κεραμικών της και μας μεταφέρει σε έναν φανταστικό κήπο χρωμάτων και αναμνήσεων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η επανεκκίνηση του 3ου ορόφου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

Εικαστικά / Η επανεκκίνηση του 3ου ορόφου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

Οι χώροι όπου εκτίθενται οι συλλογές που αφορούν την Ελληνική επανάσταση αλλάζουν και εμπλουτίζονται. Ο επιστημονικός διευθυντής του μουσείου Γιώργης Μαγγίνης μάς ξεναγεί στη νέα μόνιμη έκθεση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια μεγάλη αναδρομική έκθεση για το έργο της Σαντάλ Άκερμαν

Εικαστικά / Μια μεγάλη αναδρομική έκθεση για το έργο της Σαντάλ Άκερμαν

Οι Βρυξέλλες τιμούν μια ακούραστη δημιουργό που χάρη στη νεωτερικότητα, την οραματική αντιμετώπιση των εικόνων, του χρόνου και του χώρου και στους προβληματισμούς που διατρέχουν το έργο της εξακολουθεί να επηρεάζει γενιές καλλιτεχνών.
NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια