Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter

Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος

0

Το Διεθνές Αεροδρόμιο Narita του Τόκιο βρίσκεται περίπου 60 χιλιόμετρα ανατολικά από το κέντρο της ιαπωνικής πρωτεύουσας και είναι το δεύτερο μεγαλύτερο της πόλης (και της χώρας) μετά το Haneda. Ήταν ένα από τα πρώτα αεροδρόμια στον κόσμο που χώρισε τα terminals του ανάλογα με τις τρεις μεγάλες αεροπορικές συνεργασίες, κι έτσι οι αεροπορικές εταιρείες που ανήκουν στη SkyTeam (Air France, Alitalia, Aeroflot, KLM, Delta Air Lines κ.ά.) χρησιμοποιούν τον βόρειο τερματικό 1, εκείνες της Star Alliance (Air China, All Nippon Airways, Lufthansa, Singapore, Swiss, United Airlines κ.ά.) τη νότια πτέρυγα του ίδιου τερματικού, ενώ οι εταιρείες της One World (American Airlines, British Airways, Japan Airlines κ. ά.) εξυπηρετούνται από τον τερματικό 2.

Τους τελευταίους μήνες ένας νέος, τρίτος τερματικός σταθμός σχεδιασμένος αποκλειστικά για εταιρείες low-cost τέθηκε σε λειτουργία στο Narita. Όπως συνηθίζεται σε αυτές τις περιπτώσεις, έπρεπε να δημιουργηθεί ένα «αεροδρόμιο χαμηλού κόστους», τόσο ως προς την αρχιτεκτονική όσο και ως προς το ντιζάιν, μια και το μπάτζετ ήταν περίπου το μισό σε σχέση με την κανονική ποσότητα χρημάτων που δαπανάται για την ανέγερση ενός «κανονικού» αεροδρομίου.

Ενώ όμως, συνήθως, τα low-cost αεροδρόμια, τουλάχιστον στην Ευρώπη, μαρτυρούν ανενδοίαστα τις καταβολές τους, θυμίζοντας συχνά λυόμενα ή προκάτ κτίρια, και άλλες φορές έχοντας σοβαρά λειτουργικά προβλήματα που κυμαίνονται από έλλειψη υποδομών και καθισμάτων μέχρι απλή σχεδιαστική ασχήμια (βλέπε Schönefeld Βερολίνου, Modlin Βαρσοβίας, Ciampino Ρώμης, Charleroi Βρυξελλών κ.λπ.), το terminal 3 του Narita είναι μάλλον υπόδειγμα σχεδιαστικής και λειτουργικής σοφίας και value-for-money.

Οι δημιουργοί του, για να μειώσουν το κόστος, επέλεξαν να μην χρησιμοποιήσουν κυλιόμενους διαδρόμους. Αντίθετα, για να διευκολύνουν την πρόσβαση των επιβατών, εξόπλισαν το αεροδρόμιο με δάπεδα που χρησιμοποιούνται στον στίβο. Τη διακόσμηση και την επίπλωση του τερματικού ανέλαβε η δημοφιλής ιαπωνική εταιρεία Muji που διαθέτει καταστήματα σε όλο τον κόσμο και είναι γνωστή για τον αφαιρετικό αλλά άκρως λειτουργικό σχεδιασμό των lifestyle προϊόντων της. Οι χώροι αναμονής έχουν εξοπλιστεί με περίπου 400 αναπαυτικά καθίσματα-καναπέδες, σε αποχρώσεις του πράσινου, μπλε, καφέ και λευκού, ενώ τα καφέ διαθέτουν απλά τραπέζια και καρέκλες από ξύλο βελανιδιάς.

Το κλειδί για τον σχεδιασμό του νέου τερματικού ήταν το «2 σε 1», δηλαδή η συγκέντρωση δύο ή περισσότερων λειτουργιών σε μία, στο κυνήγι της διατήρησης ενός χαμηλού κόστους. Πλέον το terminal 3 εξυπηρετεί εταιρείες όπως η Jetstar, η Jeju Air και η Vanilla Air, ενώ διαθέτει την πιο μεγάλη duty-free area καταστημάτων καθώς και πολλές επιλογές για φαγητό. Το 2020, στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο αναμένεται να εξυπηρετήσει τεράστιο αριθμό επισκεπτών από όλο τον κόσμο.

Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Το Terminal 3 του Narita σχεδιάστηκε αποκλειστικά για low-cost εταιρείες - αλλά τίποτα σε αυτό δεν θυμίζει χαμηλό κόστος Facebook Twitter
Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Αθηναία αρχιτέκτων Ελίζα Μάνωλα «μεταφράζει» την αγγλική εξοχή

Design / Η Ελίζα Μάνωλα ξαναζωντανεύει παλιά εξοχικά σπίτια της βρετανικής υπαίθρου

Με σεβασμό στην ιστορική αρχιτεκτονική τους, την ιδιαιτερότητα των τεχνοτροπιών και των λεπτομερειών τους, η Αθηναία αρχιτέκτονας προτείνει τον δικό της σύγχρονο σχεδιασμό, εγκαθιστά σε αυτά τα διατηρητέα κτίρια μια αισθητική απαλλαγμένη από κλισέ.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΠΕΤΗΣ
Hôtel de la Marine, ένα μουσείο για το lifestyle στο Παρίσι του 18ου αιώνα

Design / Hôtel de la Marine, ένα μουσείο για το lifestyle στο Παρίσι του 18ου αιώνα

Το hotspot της γαλλικής αριστοκρατίας των δεκαετιών πριν από τη Γαλλική Επανάσταση ζωντανεύει έναν τρόπο ζωής υψηλής τέχνης και μια καθημερινότητα γεμάτη ακραία εξωπραγματική πολυτέλεια. Τώρα είναι και πάλι ανοιχτό για το κοινό. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα διαμέρισμα με ανθρώπινη υπόσταση

Interiors / Ένα διαμέρισμα με ανθρώπινη υπόσταση στο Παγκράτι

Ο φωτογράφος μόδας Θανάσης Κρίκης ζει σε ένα διαμέρισμα που το αισθάνεται σαν προέκταση του εαυτού του. Σε αυτό κυριαρχούν οι φωτογραφίες μόδας, τα ζωγραφικά του έργα και τα design έπιπλα, μα, πάνω απ’ όλα, η ικανότητά του να τα συνθέτει όλα αυτά και να δημιουργεί ένα καλαίσθητο σύμπαν.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Πώς είναι να ζεις μέσα σε ένα dream house

Design / Πώς είναι να ζεις μέσα σε ένα σπίτι σαν γκαλερί γλυπτών

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται ένα αθηναϊκό σπίτι γεμάτο με έργα Ελλήνων γλυπτών, που όλα του τα πράγματα μένουν πάντα στη θέση τους, και μιλά με τον αρχιτέκτονα ιδιοκτήτη που δεν συνηθίζει να σχεδιάζει σπίτια γιατί «αισθανόταν ότι θα έπρεπε να κάνει και τον διαπραγματευτή της οικογένειας»
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Crini & Sophia: Εκεί που η art de la table συναντά τα έργα καταξιωμένων σύγχρονων καλλιτεχνών 

Design / Crini & Sophia: Εκεί που η art de la table συναντά τα έργα καταξιωμένων σύγχρονων καλλιτεχνών 

Σε μια υπερυψωμένη βιτρίνα στο Κολωνάκι συναντάμε μια σειρά από έργα τριών καλλιτεχνών οι οποίοι δεν είχαν μιλήσει μεταξύ τους πριν τελειώσει το κατάστημα, που απ’ έξω δεν μαρτυρά τι ακριβώς κρύβει μέσα του. 
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Η χρυσή σχεδιάστρια που μάγεψε το Χόλιγουντ

Design / Συνεργάτις του Ντε Κίρικο. Κολλητή του Νουρέγιεφ. Επίσκεψη στο απίθανο σπίτι της εικαστικού Lisa Sotilis

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται το σπίτι της εικαστικού Lisa Sotilis, που ήταν στενή φίλη του Ιόλα, συνεργάτιδα του Ντε Κίρικο και κολλητή φίλη του Νουρέγιεφ. Και εντυπωσιάζεται με την κινηματογραφική της ζωή.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Kyr Lakis: Ένα νέο αθηναϊκό brand αναβιώνει την τέχνη των ηπειρώτικων σταμπωτών

Design / Kyr Lakis: Ένα νέο αθηναϊκό brand αναβιώνει την τέχνη των ηπειρώτικων σταμπωτών

Ένα νέο concept store εμφανίστηκε στα Εξάρχεια από τη γλύπτρια Αντιγόνη MacLellan και τον designer Χαρίλαο Κουρτίνο Πάλλα, το Αphilo, που συγκεντρώνει τη δουλειά πολλών ντόπιων artisans. Εκεί βρίσκουμε και τα χρηστικά αντικείμενα του brand τους, Kyr Lakis, που αξιοποιεί τα σχέδια από ξυλόγλυπτες μήτρες οι οποίες άντεξαν στον χρόνο, όπως μια γοργόνα που μετρά εκατό χρόνια ζωής.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Mέσα στο boho διαμέρισμα της σχεδιάστριας Σήλιας Δραγούνη

Design / Mέσα στο boho διαμέρισμα της σχεδιάστριας Σήλιας Δραγούνη

Ένα σταντ με ρούχα δίπλα στην τραπεζαρία, μια σανίδα του skate στη μέση του καθιστικού, το πιο ιδιαίτερο πλακάκι που έχει μπει ποτέ σε τζάκι. Το διαμέρισμα της σχεδιάστριας στην Κηφισιά είναι μποέμ και boho, σαν την ίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Έλενα Ναβροζίδου: Νομίζω πως η πολιτική τους ορθότητα είναι μια εισβολή ασκήμιας

Design / Έλενα Ναβροζίδου: «Λογοκρίθηκαν πολλές από τις εικόνες μου, γιατί φαινόταν λίγο στήθος»

Η ξεχωριστή εικαστική καλλιτέχνις και δημιουργός της θρυλικής Λουντμίλα, της ηρωίδας κόμικς που ζούσε σουρεαλιστικές ερωτικές ιστορίες στο «Παρά Πέντε» και στη «Βαβέλ», μας ανοίγει το ειδωλολατρικό, πληθωρικό σπίτι της και μας δείχνει τη δική της Παραμυθία.
M. HULOT