Το εμπνευσμένο σπίτι της Georgia O'Keeffe στο Νέο Μεξικό Facebook Twitter

Το εμπνευσμένο σπίτι της Georgia O'Keeffe στο Νέο Μεξικό

2

Η Αμερικανίδα καλλιτέχνης Georgia O'Keeffe επισκέφθηκε για πρώτη φορά το Νέο Μεξικό το 1929 με την φίλη της Rebecca Strand James. Γοητεύτηκε από την άγρια και λιτή ομορφιά του τοπίου του Τέξας και τους περίεργους σχηματισμούς της ερήμου η οποία σχεδόν άμεσα διείσδυσε στο έργο της. Η καλλιτέχνης επέστρεφε στο Νέο Μεξικό ξανά και ξανά. Ζούσε το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου με τον σύζυγό της φωτογράφο Alfred Stieglitz στη Νέα Υόρκη αλλά περνούσε τα καλοκαίρια της σε μία καλλιτεχνική κοινότητα στο Taos ( The Mabel Dodge Luhan House) την οποία χρηματοδοτούσε η εύπορη Αμερικανίδα  Mabel Dodge Luhan. Ο Stieglitz δεν την ακολούθησε ποτέ στο καλοκαιρινό προσκύνημά της αλλά ενθάρρυνε την ανεξαρτησία της και απολάμβανε τα τρόπαιά της -με τα οποία επέστρεφε κάθε χρόνο- από τις περιηγήσεις της στην έρημο. Μετά τον θάνατο του Stieglitz το 1946 η O'Keeffe αγόρασε ένα αποικιακού ρυθμού σπίτι στο Abiquiuν όπου και εγκαταστάθηκε μόνιμα. 

Το σπίτι του Abiquiu μετά από κάποιες ανακαινίσεις μετατράπηκε σε έναν νεωτεριστικό παράδεισο. Χρησιμοποιήθηκαν φυσικά υλικά (ξύλο και αργιλόπλινθος) και ουδέτεροι χρωματικοί τόνοι που δημιούργησαν ένα καθησυχαστικο, ειρηνικό σκηνικό ενώ η πανοραμική θέα από τα παράθυρα του σπιτιού αποκάλυπτε τις τεράστιες εκτάσεις του πολύχρωμου ορεινού τοπίου στο βάθος. Η διακόσμηση εμπλουτίστηκε με στοιχεία σε έντονα χρώματα όπως μια κόκκινη πολυθρόνα Eames, πολύχρωμα χαλιά των Ναβάχο και μαξιλάρια ενώ διάσπαρτα στο σπίτι βρίσκονταν και μερικά έργα τέχνης: κάποιοι πίνακες - δικοί της φυσικά -και ένα έργο (χωρίς τίτλο) του φίλου της - καλλιτέχνη Alexander Calder του οποίου η αισθητική ταίριαζε απόλυτα με το σαλόνι της.

Όπως είχε δηλώσει κάποτε η O'Keeffe :«Είναι μόνο μέσω της επιλογής, της αφαίρεσης και της έμφασης ο τρόπος που μπορούμε να φτάσουμε στη αληθινή έννοια των πραγμάτων» - μια δήλωση που συνοψίζει και την οργανική κομψότητα του σπιτιού της. Παρουσιάζουμε μερικές φωτογραφίες της κατοικίας O'Keeffe από το βιβλίο How They Decorated: Inspiration from Great Women of the Twentieth Century που κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις Rizzoli το οποίο αποτελεί μια μελέτη των χώρων που δημιούργησαν κι έζησαν 16 συναρπαστικές γυναίκες (Georgia O'Keeffe, Bunny Mellon, Babe Paley, Lady Diana Cooper, Pauline de Rothschild, Elsa Schiaparelli, Fleur Cowles και Dominique de Menil μεταξύ άλλων). 

Το εμπνευσμένο σπίτι της Georgia O'Keeffe στο Νέο Μεξικό Facebook Twitter
© Balthazar Korab, Courtesy Rizzoli
Το εμπνευσμένο σπίτι της Georgia O'Keeffe στο Νέο Μεξικό Facebook Twitter
© Balthazar Korab, Courtesy Rizzoli
Το εμπνευσμένο σπίτι της Georgia O'Keeffe στο Νέο Μεξικό Facebook Twitter
© Myron Wood, Courtesy Rizzoli
Το εμπνευσμένο σπίτι της Georgia O'Keeffe στο Νέο Μεξικό Facebook Twitter
© Balthazar Korab, Courtesy Rizzoli
Το εμπνευσμένο σπίτι της Georgia O'Keeffe στο Νέο Μεξικό Facebook Twitter
© Myron Wood, Courtesy Rizzoli
Το εμπνευσμένο σπίτι της Georgia O'Keeffe στο Νέο Μεξικό Facebook Twitter
© Balthazar Korab, Courtesy Rizzoli
Το εμπνευσμένο σπίτι της Georgia O'Keeffe στο Νέο Μεξικό Facebook Twitter
© Myron Wood, Courtesy Rizzoli
Design
2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η χρυσή σχεδιάστρια που μάγεψε το Χόλιγουντ

Design / Συνεργάτις του Ντε Κίρικο. Κολλητή του Νουρέγιεφ. Επίσκεψη στο απίθανο σπίτι της εικαστικού Lisa Sotilis

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται το σπίτι της εικαστικού Lisa Sotilis, που ήταν στενή φίλη του Ιόλα, συνεργάτιδα του Ντε Κίρικο και κολλητή φίλη του Νουρέγιεφ. Και εντυπωσιάζεται με την κινηματογραφική της ζωή.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Kyr Lakis: Ένα νέο αθηναϊκό brand αναβιώνει την τέχνη των ηπειρώτικων σταμπωτών

Design / Kyr Lakis: Ένα νέο αθηναϊκό brand αναβιώνει την τέχνη των ηπειρώτικων σταμπωτών

Ένα νέο concept store εμφανίστηκε στα Εξάρχεια από τη γλύπτρια Αντιγόνη MacLellan και τον designer Χαρίλαο Κουρτίνο Πάλλα, το Αphilo, που συγκεντρώνει τη δουλειά πολλών ντόπιων artisans. Εκεί βρίσκουμε και τα χρηστικά αντικείμενα του brand τους, Kyr Lakis, που αξιοποιεί τα σχέδια από ξυλόγλυπτες μήτρες οι οποίες άντεξαν στον χρόνο, όπως μια γοργόνα που μετρά εκατό χρόνια ζωής.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Mέσα στο boho διαμέρισμα της σχεδιάστριας Σήλιας Δραγούνη

Design / Mέσα στο boho διαμέρισμα της σχεδιάστριας Σήλιας Δραγούνη

Ένα σταντ με ρούχα δίπλα στην τραπεζαρία, μια σανίδα του skate στη μέση του καθιστικού, το πιο ιδιαίτερο πλακάκι που έχει μπει ποτέ σε τζάκι. Το διαμέρισμα της σχεδιάστριας στην Κηφισιά είναι μποέμ και boho, σαν την ίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Έλενα Ναβροζίδου: Νομίζω πως η πολιτική τους ορθότητα είναι μια εισβολή ασκήμιας

Design / Έλενα Ναβροζίδου: «Λογοκρίθηκαν πολλές από τις εικόνες μου, γιατί φαινόταν λίγο στήθος»

Η ξεχωριστή εικαστική καλλιτέχνις και δημιουργός της θρυλικής Λουντμίλα, της ηρωίδας κόμικς που ζούσε σουρεαλιστικές ερωτικές ιστορίες στο «Παρά Πέντε» και στη «Βαβέλ», μας ανοίγει το ειδωλολατρικό, πληθωρικό σπίτι της και μας δείχνει τη δική της Παραμυθία.
M. HULOT
Deplot Architects: Προσδίδοντας υπεραξία με την αρχιτεκτονική σε μη αναμενόμενες τοποθεσίες

Design / Deplot Architects: Προσδίδοντας υπεραξία με την αρχιτεκτονική σε μη αναμενόμενες τοποθεσίες

Η αυθεντικότητα είναι ο πυρήνας της κουλτούρας των Deplot. Δημιουργώντας αξία μέσα από το design σε μη αναμενόμενες τοποθεσίες, διατηρούν τις ρίζες τους στην αυθεντική αισθητική και κουλτούρα της Μεσογείου, ενσωματώνοντας σύγχρονα στοιχεία που παραμένουν πιστά στην αυθεντική ουσία της περιοχής.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ
Αντώνης Βαβαγιάννης: Ο κομίστας πίσω από τα «Κουραφέλκυθρα», που δεν είναι καν λέξη

Οι Αθηναίοι / Κουραφέλκυθρος: «Αν δεν σε μισήσουν οι φασίστες, τι κάνεις σε αυτήν τη ζωή;»

Ο Αντώνης Βαβαγιάννης, ο κομίστας πίσω από τα «Κουραφέλκυθρα», που κάποτε τα είχαν απορρίψει όλα τα έντυπα ενώ τώρα έγιναν ταινία στο Cinobo, λαμβάνει για τα πολιτικά του σκίτσα μηνύματα σύμφωνα με τα οποία κάθε εβδομάδα τα παίρνει από άλλο κόμμα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Γιατί η Ες Ντέβλιν είναι μια από τις διασημότερες σκηνογράφους του κόσμου;

Design / Γιατί η Ες Ντέβλιν είναι μια από τις διασημότερες σκηνογράφους του κόσμου;

Από τις συναυλίες της Μπιγιονσέ, του Weeknd, της Αντέλ της Μάιλι Σάιρους και των U2, το σετ του Super Bowl, τις επιδείξεις του Yves Saint Laurent και της Louis Vuitton, μέχρι τα σκηνικά της όπερας και των σύγχρονων θεατρικών παραστάσεων.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι γυναίκες αγοράζουν όλο και περισσότερα αυτοκίνητα. Γιατί το design τους παραμένει τόσο macho;

Τech & Science / Αφού οι γυναίκες αγοράζουν όλο και περισσότερα αυτοκίνητα, γιατί το design τους παραμένει τόσο macho;

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ίσως σταθούν η αφορμή για να διορθωθεί αυτό το λάθος: όσα αποκαλύπτονται για την εμμονή στον ανδρικό σχεδιασμό απο τα Οργανισμό Οικονομικού Συντονισμού και Ανάπτυξης
NEWSROOM
Flux Office: Πώς σχεδιάστηκε το κτίριο της Φρυνίχου

Design / Flux Office: Πώς σχεδιάστηκε το κτίριο της Φρυνίχου για το Αρχείο Καβάφη

H Εύα Μανιδάκη και ο Θανάσης Δεμίρης, που ανέλαβαν την ανακαίνιση, την αρχιτεκτονική μελέτη και την επιμέλεια του χώρου όπου φιλοξενείται το Αρχείο, καθώς και της Οικίας Καβάφη στην Αλεξάνδρεια, μας ξεναγούν στην οδό Φρυνίχου και μας περιγράφουν τη διαδικασία πίσω από το δύσκολο εγχείρημα της δημιουργίας ενός χώρου που θα φιλοξενεί το καβαφικό σύμπαν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένα σπίτι σαν φιλικό κρεμμύδι και ένας δωδεκάμετρος μπουφές που μιλάει

Design / Ένα σπίτι σαν φιλικό κρεμμύδι και ένας δωδεκάμετρος μπουφές που μιλάει

Το σπίτι της Κατερίνας Τερζοπούλου είναι σαν να το βρέχει το κύμα. Η Κατερίνα έχει καθρέφτη πάνω στην τζαμαρία γιατί θεωρεί ότι αν κοιτάς πρώτα τη θάλασσα και μετά τον εαυτό σου δείχνεις καλύτερη.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Το υποθετικό σπίτι της Κατριν Ντενέβ

Design / Ένα αθηναϊκό σπίτι που θα μπορούσε να ανήκει στην Κατρίν Ντενέβ

Το σπίτι της εικαστικού Κατερίνας Ζαχαρόπουλου θυμίζει θεατρικό σκηνικό. Δεν μοιάζει καθόλου με διαμέρισμα. Εδώ είναι όλα ανοιχτά, χωρίς προσδιορισμένους χώρους σε ένα κτίριο που δεν θυμίζει σε τίποτα αθηναϊκή πολυκατοικία.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ

σχόλια

1 σχόλια
Εμένα άλλο με χάλασε: τόσο μεγάλα καθιστικά μου προκαλούν μια αμηχανία, λέω αν έμενα εκεί μέσα θα ένιωθα συνεχώς μοναξιά, γιατί γύρω μου θα έβλεπα 85 άδεια καθίσματα, είναι σαν να είσαι μονίμως σε άδεια καφετέρια κι όχι με την καλή έννοια...