ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ

TO BLOG ΤΟΥ ΣΠΥΡΟΥ ΣΤΑΒΕΡΗ
Facebook Twitter

Το πέρασμα της Αδριατικής

Το πέρασμα της Αδριατικής με το Heleanna,

το καλοκαίρι του 1970  (ή 1971)

 •

Σχόλια για το  Heleanna στο Nautilia.gr:

 

Ben Bruce (υποπλοίαρχος)

ΕΛΕΑΝΝΑ με δύο νι, από το Ελένη+ 'Αννα, με το όνομα της μεγαλύτερης θυγατέρας του αποφάσισε να βαπτήσει το μεγαλύτερο φέρρυ της εποχής ο μεγάλος Κωνσταντίνος Ευθυμιάδης. Το πρώην Munkendal του 1954 με μήκος 167,40 ήταν η ναυαρχίδα του στόλου του που ήρθε στην Ελλάδα το 1966 και ξεκίνησε δρομολόγια στις 28 Ιουνίου του 1967 από Πάτρα για Ανκόνα, διέθετε όλες τις ευκολίες της εποχής, αλλά ήταν άτυχο όταν στις 27 Αυγούστου του 1971 ξέσπασε φωτιά στα μαγειρία που επεκτάθηκε σε όλο σχεδόν το πλοίο, με απώλεια 25 ψυχών. Αυτό το ατύχημα ήταν και το καθοριστικό της αυτοκρατορίας του Κωνσταντίνου Ευθυμιάδη.

 

T.S.S. Apollon (υποπλοίαρχος)

Αγοράστηκε το 1966 από τον Κ. Ευθυμιάδη, στις 23 Ιουνίου του 1967 πραγματοποιήθηκαν στο λιμάνι του Πειραιά τα εγκαίνια του πλοίου και στις 28 Ιουνίου ξεκίνησε δρομολόγια Πάτρα - Ανκόνα και αντικατέστησε το F/B Σοφία, το οποίο πέρασε σε εσωτερικά δρομολόγια (Πειραιά - Κρήτη). Την εποχή εκείνη ήταν το μεγαλύτερο F/B στον κόσμο. Χωρούσε 400 ΙΧ και 70 φορτηγά ή 120 φορτηγά. Το Σάββατο 28 Αυγούστου του 1971, όταν βρισκόταν ανοιχτά του Πρίντεζι, σε στίγμα 40,58 Βόρειο πλάτος και 17,35 Ανατολικό μήκος ξέσπασε φωτιά στα μαγειρία του πλοίου. Η ώρα ήταν 05.30 π.μ. εξέπεμψε S.O.S. Στις 06.30 π.μ. διετάχθη εγκατάλειψη του πλοίου. Στο πλοίο είχαν επιβιβαστεί 1128 επιβάτες και πλήρωμα. Στο γκαράζ του είχε 185 ΙΧ και 8 φορτηγά. Η φωτιά έσβησε, τα Ιταλικά ρυμουλκά οδήγησαν το πλοιο στην Ιταλία, αλλά, όπως αναφέρει και ο φίλος Ben Bruce, 25 ψυχές χάθηκαν .

 

Ellinis (administrator)

Kαι μετά την καταστροφή πουλήθηκε σε Γάλλους για να το κάνουν μπάριζα στην Τουλών. Τίποτα δεν ξανακούστηκε έκτοτε.

 

T.S.S. Queen Anna Maria (υποπλοίαρχος)

Θυμάμαι τότε, το 1971, ότι ο πλοίαρχός του Αντύπας (αν θυμάμαι σωστά), είχε κατηγορηθεί ότι αντί να φέρει το καράβι κόντρα στον καιρό- θυμίζω ότι η πυρκαγιά εκδηλώθηκε πρύμα στο κομοδέσιο που ήταν το μαγειρείο- που θα την περιόριζε στην πρύμη, το γύρισε και έχοντας τον καιρό κατάπρυμα η φωτιά απλώθηκε σε όλο το κομοδέσιο.

 

Ben Bruce (υποπλοίαρχος)

H αλήθεια είναι ότι όλα τα πρώην γκαζάδικα /φορτηγά /κρουαζιερόπλοια μετασκευασμένα σε ΕΓ/ΟΓ με μια μηχανή και μια προπέλα δεν έδιναν και αέρα σιγουριάς δεδομένου ότι αρκετά από αυτά είχαν και προβλήματα. Το τελευταίο μονοπρόπελο ΕΓ/ΟΓ πάντως που δούλευε ήταν το ROANA του 1954 Ηγουμενιτσα -Ιταλία μέχρι το 1994 νομίζω.

 

Βίκτωρ Χιώτης (υποπλοίαρχος)

Toν καιρό που έκανε ο Ευθυμιάδης τις μετασκευές αυτές δεν υπήρχαν τόσο μεγάλα ΕΓ/ΟΓ από κατασκευής. Γιά την 1 προπέλα έλεγαν ότι βρήκαν το παραθυράκι ότι η μηχανή σαν αργόστροφη ήταν πιό σίγουρη... Προβλήματα μόνο γιά το ΜΙΝΩΣ στα τελευταία του είχα ακούσει.

ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ